آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار به تازگی ۲۷۶ سینماگر از چند کشور مختلف را بر…

‫آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار به تازگی ۲۷۶ سینماگر از چند کشور مختلف را برای عضویت در این نهاد دعوت کرد که در این میان نام جعفر پناهی، کارگردان ایرانی برنده دوربین طلای کن، شیر طلای ونیز و خرس نقره‌ای برلین نیز دیده می‌شود.

مایکل مور کارگردان معترض سینمای آمریکا و خالق فیلمهایی چون «بولینگ برای کلمباین» و «سیکو»متن پاسخ این کارگردان را به دعوتنامه آکادمی اسکار منتشر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:«می‌خواهم از اعضای آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار که من را برای پیوستن به این سازمان دعوت کرد تشکر کنم. بخصوص از مایکل مور و بخش مستند برای معرفی کردن من سپاسگزارم.عضویت در چنین سازمان با اعتباری برای من یک افتخار است و به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ فیلمسازان ایرانی با افتخار این دعوت را می‌پذیرم. خانواده فیلمسازان ایرانی که برخلاف تمام محدودیت‌هایی که با آن مواجه هستند، صبورانه بهترین‌های هنر و فرهنگ ایرانی را ارائه می‌کنند.می‌دانم که این عضویت به من شانس تماشای برخی از بهترین فیلم‌های سال و رای دادن به شایستگی‌های آن‌ها را برای من به وجود می‌آورد. برای شخصی در موقعیت من که ممنوع از ساخت فیلم شده‌ام، تماشای آثار همکاران بین‌المللی فرصتی است که آن را گرامی خواهم داشت. اگر من برای ۲۰ فیلم نساخته ام، حداقل می‌توانم در لذت فیلمسازی از طرق مختلف سهیم باشم.»‬


‫هاليوود ريپورتر: جعفر پناهى دعوت آكادمى اسكار را پذيرفت – سپیده دم‬
sepidedam.com
‫هاليوود ريپورتر: جعفر پناهى دعوت آكادمى اسكار را پذيرفت‬

Leave a Reply

