تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر یک بلژیک را شکست داد و به مرحله بعد صعود کرد.

‫تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر یک بلژیک را شکست داد و به مرحله بعد صعود کرد.


Timeline Photos
پیروزی تیم ملی والیبال مقابل بلژیک و يك پيشنهاد

تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر یک بلژیک را شکست داد و به مرحله بعد صعود کرد.

<<< ما گردانندگان سايت سپيده دم پيشنهاد ميكنيم بيايم هر بار پس از پيروزی تيم ملی واليبال، از مردان و زنانی چون غنچه قوامی كه به خاطر درخواست مسالمت آميز و به حق "حضور زنان در سالن مسابقات والیبال" دستگير شدند، ياد كنيم و به همراه اخبار ورزشی تصاوير افراد دستگير شده را نيز به اشتراك بگذاريم. >>>

تیم والیبال ایران، دقایقی قبل موفق شد در چهارمین بازی خود در مسابقات قهرمانی جهان، با نتیجه ۳-۱ بر تیم بلژیک پیروز شود.

ملی‌پوشان ایران، حریف اروپایی خود را در ست‌های اول، دوم، و چهارم به ترتیب با نتایج ۲۵-۲۳، ۲۵-۱۵، و ۲۵-۲۰ شکست دادند و ست سوم را با نتیجه‌ی ۲۱-۲۵ به حریف واگذار کردند.

با این پیروزی، ایران با ۸ امتیاز بعد از فرانسه ۱۰ امتیازی در جای‌گاه دوم گروه "دی" (D) قرار گرفت و حضورش را در دور بعدی این رقابت‌ها تضمین کرد.

تیم ایران که در سه بازی قبلی خود دو پیروزی برابر ایتالیا و امریکا و یک شکست مقابل فرانسه به دست آورده بود، در بازی آخر باید با پورتوریکو بازی کند که تمام بازی‌های خود تا کنون را بدون گرفتن حتی یک ست واگذار کرده است.

*****
بازداشت غنچه قوامی، از زنان خواهان حضور در سالن مسابقات والیبال

آیا جرمش این بود که نوشت "… رفع ممنوعيت ورود زنان به ورزشگاه ابتدايی ترين و كم هزينه ترين اقداميست كه دولت روحانی در حوزه زنان می تواند انجام دهد" ؟

غنچه قوامی، یکی از بازداشت شدگان روز مسابقه والیبال ایران و ایتالیا، از ۶۷ روز قبل در بازداشت به سر می برد. به گزارش کلمه، خانم قوامی که روز سی ام خردادماه گذشته برای تماشای بازی والیبال ایران و ایتالیا در مقابل ورزشگاه آزادی حضور یافته بود، به همراه جمع دیگری از زنان دستگیر و به بازداشتگاه وزرا منتقل شد. او که همانند بقیه زنان متقاضی حضور در سالن مسابقات والیبال، در همان روز با اخذ تعهد و توقیف وسایل شخصی اش آزاد شده بود، وقتی در روز ۹ تیر برای پس گرفتن لوازم شخصی اش به بازداشتگاه وزرا مراجعه کرد، بار دیگر بازداشت و به یکی از بندهای امنیت زندان اوین منتقل شد. ماموران در همان روز منزل این دختر ۲۵ ساله را نیز تفتیش کردند و او از آن زمان تا امروز همچنان در بازداشت به سر می برد. غنچه قوامی ۴۱ روز از مدت بازداشت خود را در سلول انفرادی گذرانده و با وجود پایان یافتن بازجویی های وی، چند روز پیش قرار بازداشت او برای دو ماه دیگر تمدید شده است

غنچه قوامی ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ در صفحه فیسبوک خود نوشته بود:

تهديد مي كنند : " هوا كه تاريك بشه، جمعتون مي كنيم." مي گويند كه نيرو براي حفظ امنيت ما در داخل ورزشگاه ندارند، در حاليكه به تعداد ما مامور براي تهديد و ارعاب آورده اند. مي گوييم ورود زنان به ورزشگاه هيچگونه منع قانوني و شرعي ندارد. مي گويند "دستور" است و مثل هميشه مامورند و معذور. سرهنگ عرب سرخي مي گويد: " گوشتون رو عين موش مي گيرم و پرتتون مي كنم توي ون". نماينده معاونت زنان رياست جمهوري به حمايت از تجمع كنندگان آمده است و وعده برگزاري جلسه با حضور معترضين و سردار ساجدي و استاندار و … مي دهد. رفع ممنوعيت ورود زنان به ورزشگاه ابتدايي ترين و كم هزينه ترين اقداميست كه دولت روحاني در حوزه زنان مي تواند انجام دهد. وزير ورزش مسابقه قبلي را به طور سمبليك با خانواده خود در ورزشگاه به تماشا نشسته است، كه نشان دهد از ورود زنان حمايت مي كند. يك سال گذشته و اين حمايت ها راه به جايي نبرده است. حتي براي تماشاي مسابقات واليبال و بسكتبال كه تا دو سال پيش براي زنان مجاز بود. كار كار خودمان است، بايد جمع شويم و آنقدر پشت در ها بايستيم تا مجوز حضورمان صادر شود.

http://goo.gl/6KWCHQ

ژیلا بنی‌ یعقوب نیز نوشته بود:

چرا جمهوری اسلامی به جامعهٔ بین‌المللی تعهد میدهد اما به تعهدات خود عمل نمیکند؟

http://goo.gl/tYqZZ0

بازداشت زنان "ايرانی" پس از وعده های پوشالی حسن روحانی!

ممانعت از ورود زنان، برخلاف مقررات و تعهداتي است كه جمهوري اسلامي به فدراسیون جهانی والیبال داده است! فعالان زن در روزهاي گذشته از تبعيض شرم آور بين زنان ايراني و غير ايراني خبر داده بودند تا آنجا كه عده اي از دختران ايراني مجبور شدند با لباس تيم مقابل مقابل و تشويق آنها وارد ورزشگاه شوند!

http://goo.gl/kCnAVF

Leave a comment