بازخوانی پروندهٔ زهرا بهرامی به بهانه موج جدید اعدام‌ها دختر زهرا بهرامی: آقای…

‫بازخوانی پروندهٔ زهرا بهرامی به بهانه موج جدید اعدام‌ها

دختر زهرا بهرامی: آقای دادستان! مادرم به خاطر قولِ شما اعتراف کرد تا آزاد شود نه اعدام

بنفشه نایب پور، دختر زهرا بهرامی، بانویی که پس از راهپیمایی عاشورای سال گذشته دستگیر، ولی به اتهام نگهداری مواد مخدر به اعدام محکوم شده است، به شدت نسبت به غیرسیاسی جلوه دادن پرونده مادرش اعتراض کرد و گفت: صدور حکم اعدام برای مادرم کاملا سیاسی است و من از مردم، رسانه ها و تمامی فعالین حقوق بشر خواهش می کنم اتهام واهی و کاذبی که در مورد نگهداری موادر مخدر مطرح می شود را باور نکنند، این اتهامات فقط برای منحرف کردن ذهن جامعه است تا مردم باور کنند که حکم اعدام برای مادرم به دلیل نگهداری مواد مخدر است و هرگز به ما کمک نکنند.

تاریخ انتشار: جرس ۲۶ دی ۱۳۸۹

***
زهرا بهرامی، شهروند ایرانی- هلندی، بامداد روز شنبه نهم بهمن ماه ۱۳۸۹، در تهران اعدام شد

***

” شاید بهترین راه حل در شرایط فعلی آن باشد که همه دست به دست هم بدهیم و اعلام کنیم تا حصول اطمینان وجود عدالت در دستگاه قضایی ایران ، با مجازات های غیر قابل جبران و در رأس آنها اعدام مخالفیم . تا آن زمان ، کارشناسان و صاحب نظران مستقل هم فرصت دارند در خصوص دلایل مثبت و منفی برای رد یا قبول این مجازات به بحث و گفتگو بپردازند.
به هوش باشیم که سکوت در برابر احکام اعدامی که در تشکیلاتی غیر عادلانه و توسط قضاتی نااهل صادر شده، این خطر را به تدریج گسترده تر و طیف قربانیان آن را وسیع تر خواهد کرد ”

مجتبی‌ واحدی ، دوشنبه, ۲۰ آبان , ۱۳۹۲‬


‫دختر زهرا بهرامی: آقای دادستان! مادرم به خاطر قولِ شما اعتراف کرد تا آزاد شود نه اعدام‬
sepidedam.com
‫بازخوانی پروندهٔ زهرا بهرامی به بهانه موج جدید اعدام‌ها: برای مادر من که یک هنرمند است و حتی سیگار هم نمی کشد اتهاماتی در مورد مواد مخدر مطرح کرده اند تا هیچ کس به داد ما نرسد‬

Leave a comment